27 Ramadan

Alhamdulillah hari ini dah 27 hari kita berpuasa.And Alhamdulillah aku berpuasa juga tanpa sebarang masalah hari ni. Walaupun ada tragedi sikit malam tadi, udang punya pasal..hehhee

Terus terang bulan puasa tahun ni aku terawih buat on /off..tak tiap2 hari pon..sob3..ada masa rasa macam xlarat sungguh. tapi aku tetap sedaya upaya untuk maintain ngaji tiap2 kali waktu solat. kecuali ada beberapa kali xdapat buat..

Macam mana agaknya preparation orang kat Msia ek.. mesti meriah. kami tahu ni biasa2 aje. pakai baju mana ada..baju Sufia pulak kirim dari PakLong Man bawak itu hari. jadi lah kan..ince' aren lagi kesian pakai baju Melayu dah ulang2 kali pakai. baju aku at least banyak la jugak pilihan..hehe

hari Ahad lepas kitorang buat Almond Londang. hehe mula2 aku mmg tak nak buat pon. malas penat and busy. tapi ince' aren insist nak buat. dia kata Almonnd London je yang dia nak..pleasee pleaseeee huhu..jadi aku layankan juga lah..ince' aren tolong gentel2 biskut. aku isi badam..cepat la siap kan? kalau x sakit2 pinggang aku nak mengerjakan sorang2..dulu time bujang adik2 aku jadi budak suruhan haha..buat banyak2 untuk rumah ibu..sampai melepek buat kuih..adoiii..sabar je lah..;p

apa pon aku harap orang kat Msia happy buat persiapan raya..hati2 memandu time2 busy ni..


***syahdu dengar lagu raya