Biskut Choc Chips

hehhee..dua tiga hari ni semangat aku nak gi uni agak luntur sket...sebabnye?sebab kawan2 ramai dah balik raye...akak2 lab aku pon dah balik..uwaaa..sdey weiii..selalu ngan diorang la aku gi makan or gi surau..huuu

so untuk mengubati hatiku yg lara(cehhhhh), aku pon buat biskut yang senang and sempoi..yang xyah pakai banyak tenaga and yang paling penting kena beli butter and gajus je sebab yang lain2 da ada kat umah..emm ni sume gara2 kitorang xde duit sekrang...wakakkakaka...

so resepi nye aku tiru sini..memang senang and sedap...tak tipu punye...thanks pada tuan punye resepi ye..  :-)


Biskut Chocolate Chips

Bahan-bahan 

450g tepung gandum
1 biji telur
250g mentega
115g gula halus
110g gula perang
100g chocolate chips
3 sudu besar cocoa powder
250g gajus(panggang dan cincang halus)- aku guna suhu 200degree sampai gajus jadi brown
1 sudu kecil baking soda







Cara-cara
1)    Pukul mentega dan gula sampai kembang
2)    Masukkan telur dan pukul lagi
3)   Masukkan tepung+baking soda+serbuk koko yg telah diayak, sedikit demi sedikit dan juga chocolate chips dan kacau
4)    Masukkan gajus dan kacau lagi
5)    Buat bulat kecik-kecik dan tekan dengan garfu atau apa-apa bentuk yang disukai
6)    Bakar dalam oven pada suhu 160C selama 15 minit


yang buat penat sket oven I yang tua tu la ye...letih dok pusing2 kan tray biskut sebab biskut asek nak hangus je..huuu pape pon mmg sedap sebab manis die manis2 buah je..walaupun rupe paras nye aku buat xmenarik tapi xkesah la tu xde sape nak bagi markah pon..ngeh3...I loikeee... :-D



***sufia xde baju raye lagi..sob3...