Jalan sama terowong lain lain

Ape aku membebel pagi2 buta ni ye..

Just sedey, one of my friends maybe kena pulang. tak payah rasanya cerita in detail kot..ape pon aku mmg sdey..

kami sama2 di jalan ni..aku nak sama2 sampai dengan dia...aku sampai, kawan pon sampai..tapi kami di terowong yang lain..di laluan yang lain..tak tahu sape sampai dulu...entahkan sampai entahkan tidak..kami cuma ada walkie talkie..aku nak ajak dia masuk laluan yang aku masuk, mmg mustahil.sebab bekalan kami beza2..kemampuan kami beza2..ada sebab semuanya berbeza..

aku pon bukan siapa2 untuk tentukan laluan mana yang lebih baik. atau yang mana lebih cepat sampai..aku cume mampu menyokong dari walkie talkie...aku sendiri juge kegelapan. terowong tu, kadang2 cerah kadang2 gelap. kadang2 takde oksigen pon di dalam..kadang2 rasa lemas..kadang2 rasa macam anak ikan yang jauh dari air...

apa pon aku kena cuba juga sampai ke hujung terowong. supaya aku dapat ape yang aku cari..dan aku doakan kawan ku juga. insyaAllah aku berdoa semoga kami dapat jumpa di hujung terowong sana...

amin.

***...