me @37th week..owh kesedihan melanda..~

sedih melanda.. :-( enci' suami takde kat rumah..kena keluar bekerja and pukul 11.30pm biasanye baru sampai kat rumah..emm ngengadanye dilla..centu pon nak sdey ye?huhu awak bukannya satu2nya manusia dalam dunia ni yang suaminye balik malam sebab bekerja ok..hehehhe...


emm yang buat sdey tu..time ni aku betol2 tengah tunggu hari nak bersalin..hari ni 21 June..minggu ni minggu ke 37 and hampir2 masuk ke minggu 38..means kalo aku amek EDD on 3rd July I got another 2 weeks untuk reach tarikh tu..dah dekat kan..?and I am alone at home..and this is my first experience...what to do..we have no other choice..takkan sebab aku nak bersalin aku tak kasi enci' suami accept the job at the first place..that is ridiculous..huhuhu..


ape pon sangat happy sebab baby sangat aktif..hehe rasa cam gempa bumi dalam perut..oppss(walaupun aku xpernah rasa gempa bumi tu cemane..)tapi lebih kurang centu la kot..hehe..pastu sekarang ni mmg dah rasa siku baby..wah bukan main tajam lagi tulang die..sesekali2 kalo baby mengeliat sakan mmg rasa betol siku si kecik ni dok berlari2 ke sana ke mari..hihihi..i really luv this feeling..  :-)


[pregnancy at 37th weeks]
but, since the past few weeks actually aku dah rasa macam satu rasa sakit kat bahagian bawah perut..rasa macam kena kejutan elektrik pon ada juge..mmg sakit..(sesungguhnye aku mmg jenis xtahan sakit)..hehehe even kena demam biasa2 pon kekadang air muka aku dah macam kena sakit ape tah..hahaha..


and lately ni makin kerap sakit tu datang..kalo 2 3 minggu lepas sakit datang dalam  3 4 hari sekali...tapi aku tau belom sampai waktunye aku bersalin..I believe that..sebab kekerapannye tak lah sebanyak mana..emm sekarang ni sekurang2nya dalam satu hari sekali kot aku kena..perasaannye? aduh susah nak digambarkan..sakit tu macam menarik2 and menekan perut and cam rasa daging nak terkoyak..haha(over betol penceritaan aku ni ek)..padahal baru sket je tu..  :-p


aku tau ni baru Braxton Hicks contractions..atau pon practice contractions..dah banyak kali aku baca pasal these constractions..and it definitely true..once aku baring atau rehatkan badan mmg sakit tu akan segera hilang..it happen sebab baby dah start turun ke bawah and our cervix is actually practising to open and slowly soften..


since pagi semalam aku realize new prelabor signs..aku rasa macam sakit pinggang yang nak senggugut tu..yang tu mmg lame juga baru nak hilang...and one more thing sakit belakang aku...dulu mostly rasa kat bahagian atas je..tapi sekrang dah start turun ke bawah..means even aku duduk menyandar pon sakit belakang tu dah start ke bahagian bawah badan..


aku tak tau bape hari or bape minggu lagi I'm gonna have these signs..tapi aku berdoa semoga Allah kabulkan permintaan aku..supaya enci' suami sendiri yang hantar aku gi hospital and sama2 berjuang dengan aku dalam labour room tu..semoga Allah mudahkan dan lancarkan semua proses ku dalam melahirkan baby kami..dan semoga kami berdua sihat dan selamat..walau apa pon..I love them so much..



*** Amin...

2 comments

Ira June 21, 2010 at 3:22 PM

Dilla... semoga ko selamat bersalin dan semoga encik suami ko berada disisi ketika ko sakit.. amin..
Erm.. gerun aku baca daging nk terkoyak tu ..hahaha..
Apa2 pn tu rasa yg tak semua org rasa kan?.. Smga jd ibu yg baik.. baby jgn nakal2 ye..

DiLLaiLa June 21, 2010 at 11:39 PM

thanks zira..huhu yg part daging terkoyak tu mmg over pon..hahahhaha...