Tombong

Pagi tadi bukak2 fb ada pulak kawan2 aku yang share benda ni...


huhu rindunye nak makannn..dah lame sangat rase xmakan nih..huhuhu kitorang panggil tombong, isi kelapa yang separa tua..kalau kelapa tua sangat tombong biasa dah kecut or masam/xsedap..kalau kelapa muda biasa kitorang amek air or isi(kitorang panggil degan) tapi aku rase degan tu bermaksud kelapa muda kot, bukannye isi kelapa muda..huhuhu..watever lah kan.. ;p

balik ni mesti carik belakang rumah ibu..hehehe boleh petik buah kelapa guna tangan je, takyah kait pon :D


***degan and tombong...

3 comments

Nazariah September 14, 2012 at 11:59 AM

Ila, Tombong mmg sedap, tp kalau yg besar sgt tu x best sgt sbb dah kurang manis..air kelapa muda sudah semestinya la kan...last balik thn lepas kami minum kot air kelapa muda mintak ayh ambikkan (tp kelapa hijau lg sedap banding yg oren). Air kelapa kat sini xbest sbb kelapanya dah nak tua, isi pun dah keras..huhu..

Ira September 14, 2012 at 12:18 PM

da nak balik malaysia ke? hehe.. aku suka gak makan benda ni..

liza September 15, 2012 at 2:35 AM

Bila ko balik?