The memoir

tak sangka kan..dah lebih 3tahun setengah aku kat sini. hmm to be honest banyak yang aku belajar kat sini. macam2...pasal research of course. pasal famili. pasal dunia. pasal macam2..

kalau nak di ingat2 balik, aku rasa sepanjang2 tempoh pengajian ni aku mmg sentiasa stress. wpun aku tgh bersenang2 hati kat shopping complex pon aku sentiasa stress teringatkan pasal research. sentiasa hidup dalam ketakutan. menangis toksah cakap la..kalau lah boleh kumpul agaknye dah berbaldi kot.


tapi bile difikir2 balik stress aku masa first 2 and a half years lagi teruk dari sekarang. sebabnye? sebab masa fasa pertama pengajian tu aku tak tau ape yang aku nak kerjakan kat sini. supervisor mmg serah bulat2 kat aku. die cume kata ok x ok..die cume tgk jelas xjelas ape aku nak buat tu.thats it. so, dari takde pengalaman langsung ni aku build up sikit2 knowledge. so lama2 rasa nampakla ape yang nak dibuat. and now aku rasa wpun aku rasa aku masih lg stress sebab tak tau nak selesaikan  problem tu at least aku bkn stress sebab tak tau ape masalah yang aku nak buat sbnrnye..huhu

semalam ince' aren cakap kat aku..mok, mok ingat x bape kali mok ajak abg balik? sekarang tak mau ajak dah ke? huuuu =.='

***Ya Allah mudahkanlah segalanya Ya Allah..