aku membebel di petang hari~ sila jangan baca..huuu

being a phd student bukan lah something yang mudah..kadang kite rasa lemas dengan diri sendiri..and most of the time kite akan rasa tak tentu arah..takde sesiape pon yang akan paham ape yang kite pk and ape yang kite rasa..huhu..bunyinye menyedihkan kan?tapi itulah yang aku rasa sekarang...aku rasa mana2 student research pon akan rasa macam ni..kadang2 kite rasa macam nak marah dengan orang sekeliling..kadang kite rasa cam sume orang kat sekeliling nak kondem ape yang kite buat(padahal sebenarnye x pon)..kadang kite rasa nak menyendiri dari sume orang yang kenal kite..kadang2 pulak kite rasa takut biler bersendiri..it's such a complicated feeling..dalam phd kite perlu berlawan dengan emosi sendiri..kena berperang dengan motivasi sendiri..

rasanye berjumpe dengan sv adalah moment yang paling menakutkan sekali..especially kalo kite mmg tak prepare langsung and xtau pon ape sebenarnye yang kite buat...bukan kite xstudy langsung tapi kite pon xtau ape yang kite study...betol ke ape yang kite study tu..ke just buang2 masa je..n kite xtau patut ke kite present ape2 yang kite baca tu pada sv..huhu i dont think so..sv cume just nak kesimpulan je dari ape yang kite study..the analysis part..n die nak kite come out dgn idea..generate new idea...

LOOK AT DIFFERENT ANGLE..tulah antara kata2 keramat yang aku dapat pagi ni..yes mmg aku dah ada idea..tapi aku xtau macam mane nak start..tu pon satu hal lagi tu..biler kite puas mencari tapi xjumpe..mmg menyedihkan..sometimes aku rasa cam useless pon ada jugak..

ahh ape aku membebel ni?entah lah aku pon xtau..huhu


**DiLLaiLa~~dalam kesedihan(dgn diri sendiri)..THE END _(- -)_

4 comments

liza March 8, 2010 at 8:03 PM

dilla..bertabahlah..bkn senang nk senang kn.smga sakses..jgn emo2 sgt..sian kat baby..huhu..pndai nasihat org je.. :p

DiLLaiLa March 8, 2010 at 9:43 PM

bukan senang nak senang..i love that..thnx liza...at least i know that my frens know how i feel...

Nazariah March 8, 2010 at 10:25 PM

Sedih je la bunyinya. Sgt2 faham bila husbandku sendiri pun buat PHD. But yg penting kena kuat semangat. Go Dilla go...caiyok2...u can do it.

DiLLaiLa March 9, 2010 at 10:57 AM

chaiyok2...thanx kak...huuuu sedey...nasib baik la arin pon penyabar orangnye..saye moody2 pon die ok je..huuu..