Constipation Part 2

Remember few weeks back, aku ada tulis pasal sufia and constipation..

ermmm rupenye masalah yg same belum berakhir sepenuhnye..lepas kasi ubat aritu sembelit macam dah ok..ada la 3 4 hari kot..and then sembelit datang lg..kesian sangat..huuu..and semakin hari aku rase ubat tu mcm dah immune kan badan die..so aku kena cari solution lain..dok cari cucuk bontot cam kat msia tu xde pulak jual kat sini..adusss pening aku..tiap2 kali nak poo poo mesti nangis..pastu bad mood..kalau die poo poo xhabes kadang petang satu session lg..and then bad mood lagi..huwaaa kire bad mood sepanjang hari lah..confirm sebab kat situ tu sakit, pedih and kadang nampak cam ada terkeluar sket daging lebih..hmm tak sanggup nak tgk..tp still aku kena gak sapu anusol..at least die xrase pedih sangat..

dua tiga menjak ni pulak, prune juice dah xjalan..bagi secawan, suku pon kadang xluak...yogurt pon same..emm last2 aku decide bagi je pitted prune tu..dah 2 3 hari ni juge la..pagi aku kasi 5ketul..ptg 5ketul..kalau boley xnak berlebihan sangat kasi..and aku kasi tembikai merah..sebab tembikai kandungan air tinggi...and hasilnye Alhamdulillah sangat3...positif..at least since ptg semalam teacher kate die xnangis time poo poo kat school..haishh lega sangat..



***harap2 berterusan and terus dapat poo yg normal..


1 comment

Nazariah April 12, 2012 at 6:30 PM

oohh ala, siannya sufia. semoga sufia cpt2 sihat ye lepas ni..