Confirm tikus

Huh! mmg confirm tikus laaa..xmain2 punye..ni yang risau nih..emm malam tadi aku sendiri nampak..

Sebab dengar benda2 tergolek2 kat dapur..or macam benda keletung2..huhuhu aku pon slow2 kuar lah..tengok mmg dia tengah mencicit lari..

ermm aku dok pk je bahagian mana la yang dalam rumah aku ni yang  kotor sangat or boleh jadi termpat sembunyi dia..puas aku dok godeh sane godeh sini..rase macam taklah teruk mana. baju2 lama pon aku simpan properly dalam container plastik. ermm ye la risau wehh dibuatnye die kencing sane sini. kencing kat periuk aku ke..bukan aku tau..isyy bahaya2..rumah ni langsung takde lubang2 yang boleh masuk2 binatang pon..pelik sungguh.

petang tadi baru la perasan. tu pon lepas dengar menatang kecik ni lari2 bawah rumah. FYI, rumah aku ni lantainye papan. bawah ni mmg kosong..tempat diorang buat piping, electricity wiring, etc...hmmm dah tau dah..aku confirm die masuk ikut lubang areal dinding nih. patutnya situ xde lubang, tapi masa tu ariel asek x ok je so ince' aren cabut die kuar dari dinding(so terjadilah lubang sementara)..

hehehe sori ye tikus...kite bukan xsuke awak..tapi ni rumah kite..so kite akan pertahankan hak kita..I am serious!ceyyyyy ada dialog cam Adam dan Hawa tak?ngeh3...


***malam ni A&H last episode uolss...heheh

2 comments

Herman & Naza January 11, 2013 at 4:05 PM

Ssh juga kalau tikus dah msk rumah la..kena tutup balik lubang tu kot.. kat sana pun ada tikus ek.. sblm ni x pernah dgr plak, mgkin sbb ila rmh bwh kot.

DiLLaiLa January 11, 2013 at 8:08 PM

tula pasal kak..petang semalam saya tutup temporary guna penutup container plastik.kuat juga la..pastu malam tadi pukul 3.30 gitu saye dengar die dok langgar2 penutup tu sebab nak masuk rumah.hmm rumah saya mmg ni lah pertama kali datang tikus.rumah kawan2 lain mmg ada yang byk tikus..siap pasang perangkap 3 4 kat dalam rumah.